iBasso DX320X + AMP14 - kropka nad i

iBasso DX320X + AMP14 - kropka nad i

1. iBasso DX320X – wstęp

Kolejny flagowy DAP, którego opiszę na moim portalu i kolejny firmy iBasso. Ponownie dzięki uprzejmości Marka, właściciela firmy AudioHeaven, która jest importerem i dystrybutorem w Polsce produktów, między innymi firmy iBasso, wypożyczyłem najnowszy model DX320X. Wcześniej opisałem DX300 i DX320.
Dopiero gdy wyjąłem z kartonu pudełko z DAP-em zrozumiałem, że X to rzymskie dziesięć, które informuje, że iBasso od 10 lat produkuje przenośne grajki, zwane w skrócie DAP i na tę okazję, firma wypuściła jubileuszową i niestety limitowaną do 500 sztuk, wersję swojego flagowca DX320 z dopiskiem X.
Oprócz DAP-a wypożyczyłem dodatkowo, świerzo wypuszczoną kartę wzmacniacza - AMP14, która wykorzystuje miniaturowe triody firmy Korg, podobnie jak AMP13, którą opisałem przy okazji DX320.
Cena jubileuszowego grajka DX320 Edition X wynosi 9kzł, a AMP14 dodatkowo 1500zł

2. iBasso DX320X – budowa

Opisywany DAP jest zapakowany w takie same gustowne pudełko, zrobione z tektury, lakierowanej na granatowo, a obwoluta na srebrno perłowy kolor, który przybiera różne odcienie w zależności od oświetlenia.

ibasso dx320x pudelko
Wcześniejszy DX300 i obecny DX320 mają wygląd niemal identyczny, natomiast wersja limitowana, jak przystało na jubileusz, wygląda zdecydowanie inaczej i wyróżnia się na tle innych urządzeń tego typu na rynku.
Tył obudowy ma kolor perłowy, który mieni się różnymi odcieniami, a wcześniejsze wersje czarny lub granatowy.

ibasso dx320x 2
Ogólne proporcje, a nawet wymiary obudowy są takie same jak wcześniej ale materiał zmieniony z aluminium na stal szlachetną – tzw. kwasówkę, o srebrnym, połyskującym kolorze. Takiego metalu używają też flagowe modele A&K SP2000 i SP3000 oraz własne i również limitowane wersje DX220-MAX i DX300-MAX.
Zmiana materiału obudowy na szlachetny, firmie iBasso nie wystarczyła, w przypadku świętowania cynowej rocznicy.
Dla podkreślenia, że jako pierwsi, już dziesięć lat temu wyprodukowali najwyższej klasy przenośne grajki z systemem Android, zdolne odtwarzać muzykę, o parametrach 24bit/192kHz, wymyślili i opatentowali obudowę odlewaną, która ma takie kształty, jakby metal był jeszcze w stanie płynnym.

ibasso dx320x 3
Dzięki temu obudowa DX320X jest unikalna. Uzyskanie takiej obudowy jest bardzo trudne i tylko 1 na 3 odlane, nadaje się do użycia dlatego jej koszt jest bardzo wysoki. Firma iBasso wyprodukowała tylko 500 sztuk wersji X.

ibasso dx320x edycja limitowana na 10 rocznice
Każdy egzemplarz ma metalową tabliczkę z numerem produkcyjnym więc ma wartość kolekcjonerską. Do mnie trafił egzemplarz z numerem 150.

ibasso dx320x certyfikat ilosci 150 z 500 sztuk
Mógłbym napisać wiele zdań na temat wyjątkowego wyglądu obudowy DX320X ale zamiast tego zobacz zdjęcia, które zrobiłem, one najlepiej oddają jej piękno i oryginalność. W widoku komputerowym jest na końcu galeria z większą ilością zdjęć.

ibasso dx320x 1ibasso dx320x 8
ibasso dx320x 4ibasso dx320x 6
ibasso dx320x wyrafinowane ksztaltyibasso dx320x wejscie na karte microsd

Wiem, że możesz woleć kształty futurystyczne ale na ostro. W tym stylu lubuje się Astell&Kern. Owszem ostre linie krawędzi i szpiczaste narożniki jego DAP-ów mogą się podobać i wymagają precyzji wykonania, natomiast nie są ergonomiczne.
Niezależnie od upodobań stylistycznych dla nikogo nie jest miłe gdy w rękę wpija się cienka i ostra krawędź, a tym bardziej gdy zahaczenie narożnikiem o gołą rękę, pruje jej skórę do żywego mięsa.
iBasso DX320X ma teraz jeszcze bardziej ergonomiczną obudowę niż wersja standardowa.

ibasso dx320x 9
Dla przypomnienia, wymiary są zbliżone do telefonu z ekranem 6,5 cala tylko grubość dwa razy większa ale nadal wygodnie siedzi, nawet w małej dłoni, a waga jest umiarkowana - 310g.
Zastosowane w układzie elektronicznym komponenty, są takie same jak ma DX320, a więc 6GB RAM, 128GB pamięci wewnętrznej, procesor Snapdragon 660 posiadający osiem rdzeni, a całość pracuje na systemie Android 11, co łącznie skutkuje bardzo stabilną pracą wszystkich aplikacji, nawet w tym samym czasie i płynnym przełączaniem między nimi.
Kluczowym dla dźwięku jest zastosowanie dwóch kości BD34301EKV firmy ROHM. Zasilanie części analogowej i cyfrowej jest całkowicie rozdzielone od początku, co wynika z zastosowania dwóch baterii.
W przeciwieństwie do wcześniejszych wersji limitowanych oznaczonych MAX, wersja Edition X zachowała charakterystyczną dla DAP-ów iBasso, możliwość wymiany karty ze wzmacniaczem.

ibasso dx320x wymienne karty ze wzmacniaczem

Fabrycznie zamontowany jest AMP11mk2s z trzema wyjściami dla słuchawek: symetrycznymi 2,5mm i 4,4mm oraz niesymetrycznym 3,5mm.
Ponieważ jest kilka rodzajów modułów/kart ze wzmacniaczami, które można zastosować do DX320X, a obudowa jest inna i cieńsza niż w regularnych wersjach więc w komplecie producent sprzedaje dwa fronty dla kart AMP13 i AMP12 lub AMP14.

ibasso dx320x dodatkowe fronty dla amp13 i amp14ibasso dx320x fronty do innych amp

Te drugie mają tylko dwa wyjścia typu Pentaconn. W komplecie sprzedażowym są kabelki: do połączenia wyjścia cyfrowego SPDIF do przetwornika, USB A do C, kabel z rezystorem do wygrzewania urządzenia, zamiast słuchawek oraz pokrowiec na DAP z plastiku o fakturze skóry bydlęcej.

ibasso dx320x akcesoriaibasso dx320x kabelki usb spdif i amp

Do zapoznania i opisania wypożyczyłem też najnowszą kartę, ze wzmacniaczem AMP14.

ibasso amp14 na zewnatrz
Zbudowana jest na dwóch miniaturowych lampach triodowych firmy Korg.

ibasso amp14 4ibasso amp14 zblizenie na triode

Wcześniej przy recenzji DX320 opisałem AMP13, która też używa tych lamp ale układ wzmocnienia ma prostszy i niesymetryczny dlatego ma tylko wyjścia 3,5mm i mniejszą moc.
AMP14 ma dwie lampy ale pracujące w układzie symetrycznym, z wyjściem mocy i liniowym dla wtyków Pentaconn czyli Jack 4,4mm.

ibasso dx320x amp14 dwa wyjscia 44mm
Stopień skomplikowania jej układów jest znaczny, co widać na zdjęciach, zwłaszcza w porównania do AMP11mk2s.

ibasso amp11 mk2s vs amp14
ibasso amp11 mk2 vs amp14
Karta AMP14 zapakowana jest w plastikowy mini kuferek zamykany na suwak, a ten umieszczony w ładnym kartonowym pudełku w firmowej kolorystyce.

ibasso amp14 w mini kuferku
W komplecie z AMP14 jest też pokrowiec na DAP z przeźroczystego silikonu oraz wkrętak umożliwiający wymianę karty wzmacniacza, po wykręceniu dwóch mini wkrętów.

3. iBasso DX320X – dźwięk

Na początku uwaga formalna. Używam tylko słuchawek wokół usznych o dużej mocy.

Prawdopodobnie pomyślisz, że skoro tylko wygląd się zmienił, to po co opisywać dźwięk. Co gorsza, po co płacić za ładniejszy wygląd?
Gdyby tak było, nie traciłbym czasu na pisanie recenzji. Producent wszak nie chwali się zmianami układów ani nawet zmianą strojenia brzmienia ale faktem jest, że DX320 Edition X brzmi inaczej niż standardowa wersja DX320.
Zaciekawiłem Cię czy zaskoczyłem?
Wydaje się to dziwne, wiem ale jeszcze dziwniejsza jest skala zmian.
Firma Astell wypuściła na rynek model SP2000 z obudową wykonaną ze stali oraz z miedzi. Szybko poszła fama, że wersja w miedzianej obudowie gra cieplej od stalowej. Potem okazało się, że odczucia większej ilości użytkowników nie potwierdzają jednoznacznie tej zmiany charakteru brzmienia. Ja słuchałem przez tydzień tylko wersji w miedzianej obudowie więc nie mogę nic powiedzieć, o ewentualnym wpływie stalowej obudowy na zmianę dźwięku SP2000.
Natomiast w przypadku urządzeń firmy iBasso, zmiana brzmienia wersji jubileuszowej X jest wyraźna, względem DX320 i jestem jej pewny.
Myślę, że nie wynika tylko z innego materiału obudowy ale zastosowania wyższej jakości elementów.
Zatem na czym polega i w czym się obrazuje?
Polecam, ba! namawiam Cię, do przeczytania moich recenzji DX300 i DX320 abyś lepiej zrozumiał to, co teraz napiszę.
W skrócie, dla leniwych, DX300 używający do dekodowania sygnału cyfrowego aż czterech układów Cirrus CS43198, gra bardzo rozdzielczo, neutralnie, z dobitną mikro dynamiką i spektakularną makro dynamiką. Nasycenie barw jest bardzo dobre. Dźwięk całościowo naturalny, równo rozkładający akcenty dynamiki i nasycenia harmonicznymi w całym paśmie czyli bardzo uniwersalne granie każdej muzyki dla każdego.
DX320 mający scalaki dekodujące firmy ROHM, brzmi niezwykle dynamicznie i ekspresyjnie, wręcz koncertowo. Koncentruje uwagę słuchacza na akcji muzycznej, która tworzy dobitny rytm i bardzo żywe barwy.
Ekspresja muzyki, jej dobitność jest wręcz zjawiskowa, takiej nie ma żaden inny DAP. Ten styl wciąga i pochłania tak, że nie ma czasu na analizy niuansów muzycznych i spokojne słuchanie z dystansu. Jest to najlepszy styl do słuchania wszelkich koncertów z muzyką pop i rock’n’roll.
DX320X ma bardzo wyrafinowaną obudowę i jakby w korelacji do niej, także dźwięk serwuje niezwykle wyrafinowany i kompletny.
Edition X niejako łączy najlepsze cechy dźwięku obu wcześniejszych wersji.
Muzyka wypuszczana przez DX320X też jest niesamowicie nasycona harmonicznymi i to w pełnym spektrum barw od pasteli po jaskrawe, co jest chyba cechą charakterystyczną nowych scalaków C/A firmy ROHM. Przy nich, barwy oferowane przez inne flagowe DAP-y, oparte na kościach Sabre, są w najlepszym razie pastelowe, a często szare, bure i ponure.
Różnica w zakresie oferowanych barw jest urzekająca i podobna w skali i istocie, do przejścia z elektrycznego fortepianu, który generuje syntetyczne dźwięki, na akustyczny fortepian, w którym młoteczki uderzają w struny.
Druga cecha kości BD34301EKV bardzo widoczna w DX320, to wyczynowa wręcz dynamika i w DX320X jest ona równie wybuchowa ale uzupełniona, o bardzo wyraźnie pokazywaną mikro dynamikę.
Skutkuje to tym, że dźwięki instrumentów nie tylko równie mocno kopią i atakują ale także pulsują, drapią fakturami i mienią się kolorowymi iskrami/blikami.
Wraz z wybitną, nie tylko dla DAP-ów, mikro dynamiką i barwą, DX320X jeszcze lepiej od standardowego DX320, wykańcza dźwięki i ukazuje najdrobniejsze detale i niuansy gry na instrumentach i alikwoty głosów śpiewaków.
Do tego, kolejnym skutkiem perfekcyjnego przetwarzania i wzmacniania dźwięku przez układy DX320X, jest bardzo głęboka cisza tła muzycznego.
Wraz z wcześniej opisanymi cechami, skutkuje to pięknie oddaną akustyką sal koncertowych i studiów nagraniowych.
Bardzo dobre pokazanie akustyki wnętrz, ma wpływ na świetne obrazowanie przestrzeni na scenie oraz na widowni.
Stopień nasycenia i dociążenia dźwięku instrumentów powoduje, że one jawią się jako bryły, mające masę i trójwymiarową postać.
Scena jest głęboka i bardzo uporządkowana, a efekty stereofoniczne wyborne.
Z jednej strony możesz powiedzieć, że to tylko trochę lepiej, za 2kzł więcej.
Z drugiej strony to bardzo dużo, bo przeskakujesz z dźwięku klasy Hi-End do Top Hi-End, wg powszechnie obecnie stosowanych określeń.
Właśnie te dodatkowe drobiazgi w brzmieniu, które dokłada wersja X do już świetnego brzmienia DX320, powodują zmianę jakości dźwięku o klasę.
Jeśli masz słuchawki wysokiej klasy, to nie tylko łatwo te różnice usłyszysz ale szybko docenisz i nie będziesz chciał słuchać innego DAP-a.
W tytule recenzji, zwyczajowo dla mnie, dałem dopisek - kropka nad 
Taka właśnie jest wersja X flagowego DAP-a iBasso.
Dla analfabety kropka nic nie znaczy ale Ty wiesz, że ta mała kropka nad, zmienia pionową kreseczkę, która nic nie znaczy, w spójnik i, który dużo, a czasem wszystko zmienia, w sensie wypowiedzi.
Właśnie takie donośne znaczenie, ma dla muzyki wersja limitowana X.
DX320X oferuje aż 1200mW/32Ohm więc jest w stanie bardzo dobrze prowadzić wszystkie słuchawki dynamiczne oraz małej mocy i wysokiej skuteczności modele izodynamiczne.
Ja używałem wielu słuchawek z bardzo dobrym skutkiem, w postaci pięknego pokazywania muzyki, w sposób charakterystyczny dla danego modelu.
Wszystkie słuchawki łączyłem z DAP-em kablami Litz ze srebra 6N poprzez wtyk Pentaconn, w celu uzyskania pełnej mocy DAP-a.
Pełnię możliwości DX320X, pokazał Pioneer MASTER 1. Z nim potęga, duże instrumenty na wielkiej scenie, bardzo mocno różnicowane barwy głosów i instrumentów akustycznych oraz popisowa dla MASTER 1 rozdzielczość i dynamika.
Oppo PM-2 niezwykłą mikro dynamikę i bogactwo barw, oferowaną przez Edition X, wzbogaciły swoją plastycznością, co skutkowało najpiękniej i najwierniej pokazanymi wokalami.
Wybitna rozdzielczość i żywość brzmienia serwowanego przez DX320X, okazała się, przy nagraniach niskiej jakości, zbyt nachalna w połączeniu z MASTER 1 i także z izodynamicznym Monolith M570. Wtedy przypomniałem sobie, że mam lampowy wzmacniacz do DX320X.

3.1. iBasso DX320X + AMP14 – dźwięk

Zmiana karty ze wzmacniaczem jest prosta ale wymaga wykręcenia z obudowy dwóch wkrętów dołączonym mini wkrętakiem.

ibasso dx320x zmiana karty amp
Ponieważ wersja X ma stalową i cieńszą obudowę więc przed założeniem nowego wzmacniacza, trzeba wymienić w nim front.

ibasso dx320x w trakcie zmiany karty amp
W tym celu trzeba wykręcić dwie mikro śrubki i ponownie wkręcić do frontu stalowego z wersji X.

ibasso amp14 srubka mocujaca karte do frontuibasso amp14 po odkreceniu frontu

Wiem, że to trochę zabawy ale nie sprawi Ci problemu, a potem już tylko łatwa zmiana gotowej karty.
Wzmacniacz AMP14 zbudowany jest na dwóch mikro triodach, podobnie jak w AMP13 ale pracują tu w konfiguracji symetrycznej i karta ma wyjścia tylko dla wtyków Pentaconn 4,4mm.

ibasso amp14 z goryibasso amp14 i amp11mk2s

Skutkuje to znacznym poprawieniem wszystkich parametrów: dynamika, odstęp od szumów, zniekształcenia harmoniczne oraz dużo większą mocą, porównywalną do karty AMP11 mk2s.
Zanim o dźwięku, opiszę jeszcze taki ciekawy drobiazg.
Zastanawiałem się po co, na tyle pięknej obudowy jest szary prostokąt.
Po zmianie karty wzmacniającej na AMP14 i włączeniu muzyki zobaczyłem odpowiedź...to półprzeźroczyste okienko, do pokazania żarzących się w trakcie pracy mikro triód. Mała rzecz, a cieszy.

ibasso dx320x okienko na obudowieibasso dx320x okienko pokazujace diody

Jak karta wzmacniająca AMP14 wpływa na dźwięk DX320X?
Wnosi lampowe cechy typowe dla wzmacniaczy triodowych, a więc z jednej strony jeszcze większą mikro dynamikę, jeszcze głębsze nasycenie harmonicznymi i jeszcze lepiej pokazywaną trójwymiarowość muzyki.
Z drugiej strony większą plastykę średnicy i gładkość krawędzi dźwięków. To naprawdę poziom Top Hi-End.
Skutkuje to jeszcze gładszymi i bardziej ekspresyjnymi wokalami, o większej objętości i złożoności barwy i artykulacji.
Przekłada się to na bardzo czytelne pokazywanie indywidualizmu głosów śpiewaków i wokalistów.
Bas także nabiera nieco większej masy. Całościowo brzmienie jest bardziej przestrzenne.
Czy muszę pisać więcej?
Gra po prostu genialnie, perfekcyjnie rozkładając akcenty na atutach brzmienia DX320X.
Podobnie czyni AMP13 ale ma dużo mniejszą moc i to obniża rozdzielczość i dynamikę dźwięku oraz zdolność kontroli basu w wymagających słuchawkach.
AMP14 ma bardzo dużo mocy i swoje pozytywne cechy łączy z popisową dynamiką i potęgą oferowanego dźwięku z każdymi słuchawkami.
Mnie najbardziej fascynuje brzmienie DX320X + AMP14, w połączeniu z dwoma moimi słuchawkami.
Jedne to tani ale wybitnie udany model z przetwornikiem izodynamicznym - Monolith M570.
Jego bardzo szczegółowe i szybkie ale trochę lekkie brzmienie, zostaje wypełnione przez AMP14, masą dźwiękowych rarytasów, co skutkuje pełną treści i kompletną muzyką.
Drugi model, to wzorcowe monitory dynamiczne - Pioneer MASTER 1, których rozdzielczość i dobitność muzycznych zdarzeń, zostaje mocniej nasycona harmonicznymi i delikatnie złagodzona na średnicy, przez AMP14.
Skutkuje to wyrównaniem akcentów między szczegółowością, a nasyceniem harmonicznymi i muzyka odzyskuje swój naturalny charakter, który jest rytmiczny i dynamiczny oraz melodyjny i barwny.
Te dwa różne przykłady mają Ci zobrazować jak działa na brzmienie DX320X, lampowy wzmacniacz AMP14 i podpowiedzieć, do jakich słuchawek może Ci się przydać.
Dla mnie, lampowy AMP14 jest doskonałym uzupełnieniem DX320X z fabrycznym AMP11 mk2s, bo daje równie genialne brzmienie ale o nieco innych akcentach.
Równie mocno polecam AMP14 jako alternatywny wzmacniacz do DX300, który roznieci w nim ogień emocji.
Ważną informację muszę dopisać.
Otóż używając AMP14, słuchałem muzyki głównie z internetu, strumieniując w czasie rzeczywsitym - Tidal i Qobuz i nigdy nie usłyszałem zakłóceń w dźwięku, wywołanych przez wpływ pola elektromagnetycznego GSM/LTE na pracę mikro triód.
Taki wpływ był niestety słyszalny, w tych samych słuchawkach, przy używaniu AMP13. Zakłocenia były tam bardzo ciche, tak że słyszalne tylko w przerwach muzycznych i chwilowe, niemniej jednak były. Teraz z AMP14 nie ma!
Jeszcze dwie sprawy użytkowe, pierwsza związana z Bluetooth.
Używam czasem z telefonem, tanich słuchawek Lenovo, typu TWS i grają znośnie. Mając DAP-a sparowałem je z nim i ku mojemu zaskoczeniu jakość dźwięku puszczana z Tidal uległa takiej poprawie, że zaskoczony słuchałem potem w sumie wielu płyt.
Zatem jeśli masz wysokiej klasy słuchawki na łączność bezprzewodową, to zapomnij o kablu, bo pełna jakość bez niego, prosto z DX320X.
Druga opcja, to wysłanie muzyki przez Bluetooth, do mojego przetwornika BRZHIFI NCX10 – recenzja w trakcie pisania.
Tu też bardzo się zdziwiłem, bo po łatwym i szybkim sparowaniu sygnału, w standardzie L-DAC, usłyszałem w połączeniu ze wzmacniaczem GUSTARD H20S, dźwięk tak dobry, że nie czułem potrzeby podłączenia kablem. Szok!
Potem podłączyłem DX320X kablem USB C do B w przetworniku i grało jeszcze lepiej czyli bardziej akcentowana dynamika, kop i mikro dynamika ale to nie była taka zmiana abym nie chciał słuchać przez Bluetooth.
Wiadomo, że to dodatek do głównego celu posiadania przenośnego grajka ale jeśli masz także wzmacniacz lub amplituner z Bluetooth do głośników, to możesz strumieniować muzykę prosto z DAP-a.
DX320X także świetnie działa jako odbiornik sygnału dźwiękowego, puszczanego bezprzewodowo z telewizora. Wtedy dekoduje sygnał Bluetooth, wzmacnia i zasila słuchawki przez kabel. Ta funkcja jest przydatna jeśli nie masz słuchawek bezprzewodowych. Filmy oglądane późną nocą, z użyciem dużych słuchawek, nabierają nowego wymiaru.
Polecam posłuchać filmu, ze swoich "muzycznych" słuchawek.

4. iBasso DX320X  – podsumowanie

Pewne rzeczy mogą się nudzić mnie i Tobie, jak np.: tytuły rozdziałów w moich recenzjach ale bez nich ani rusz, a wymyślanie na siłę innych nazw uważam za zbytek.
Zatem teraz typowe u mnie podsumowanie, które nie jest wypisaniem w punktach wad ani zalet tylko puentą.
Ta jest prosta w formie i dobitna w swej wadze.
DX320X jest dla mnie najlepszym DAP-em ze wszystkich flagowych, które poznałem.
Nie słuchałem jeszcze Hiby RS8, co uczynię gdy będzie dostępny.
Napisałem krótko, że najlepszy ale dodałem, choć to oczywiste, że dla mnie.
Ty musisz go odsłuchać, żeby wiedzieć czy dla Ciebie też jest najlepszy.
Każdy kto słucha muzyki ma inny: smak muzyczny, słuchawki, doświadczenie ze sprzętem audio i wrażliwość na piękno muzyki słuchanej na żywo oraz jej odbiór z odtworzenia.
Te różnice powodują, że nie ma uniwersalnych wniosków z odsłuchów i jednoznacznych wyborów zabawek audio.
Napiszę w uproszczeniu, że jeśli masz słuchawki, o gęstym i ciemnym brzmieniu jak np.: FOCAL Utopia V2, Audeze LCD-3 lub AQ NightHawk Carbon, to najlepszym wyborem będzie A&K SP2000 i SP3000.
Jeśli lubisz muzykę podaną lekko, swobodnie choć z mocnym basem i na bardzo dużej scenie, to wciąż polecam A&K ACRO CA1000, zwłaszcza w połączeniu z HEDDphone One.
Jeśli używasz słuchawek izodynamicznych, o niskiej sprawności, np.: HIFIMAN HE1000, R10P, KENNERTON Thror, Audeze LCD-5, Final D8000, to niezależnie od wszystkiego, moc jest priorytetem, a w tym aspekcie prym wiedzie FiiO M17, który zasilany z sieci 230V generuje 3W!!!
Ja najbardziej cenię w muzyce i szukam w sprzęcie audio, bogatych, żywych barw i ekspresyjnej dynamiki.
Te składniki muzycznego spektaklu, najbardziej oddziałują na moje emocje. W tych aspektach, uważam za najlepszy iBasso DX320X.
Mam na myśli fakt, że ten mały grajek osiąga trzeci, najwyższy poziom w reprodukcji muzyki i dlatego całkowicie mnie zadowala.
Już wyjaśniam.
Pierwszy poziom, to brak w muzyce cech przykrych, bądź irytujących, np.: dudniący bas, kłujące sybilanty.
Drugi poziom w jakości reprodukcji muzyki, to brak niedoborów, np.: za mało basu, niska mikro dynamika, płytka scena muzyczna, monotonne barwy.
Trzeci poziom - mistrzowski, to taki stan, w którym nie analizuję składników muzyki dostarczanej mi przez urządzenie, bo jestem nią całkowicie pochłonięty. Zapominam wtedy, że między artystami i mną są techniczne zabawki, a tym bardziej nie mam myśli, o sięgnięciu po lepsze urządzenie.
Mam nadzieję, że nie tylko mnie rozumiesz ale, że znasz to uczucie na trzecim poziomie.
Wtedy nie liczy się, o ile moje zestawy audio A, B i C grają lepiej, bo mając je dosłownie pod ręką, nie myślę o nich, tylko słucham każdej muzyki z DX320X z pełną frajdą. Tobie też takiej frajdy z muzyki życzę.
Najlepszą rekomendacją niech będzie to, że nie mogłem się rozstać z DX320X i kupiłem go oraz kartę AMP14, mimo że nie mam konieczności posiadania DAP-a, bo mam sprzęt stacjonarny i rzadko wyjeżdżam w delegacje.

Pozdrawiam
Józef Bywalec


iBasso DX320X + AMP14 - dyskusja


iBasso DX320X - jubileuszowy
iBasso DX320X - jubileuszowy
iBasso DX320X - pudełko
iBasso DX320X - pudełko
iBasso DX320X - karton
iBasso DX320X - karton
iBasso DX320X z pudełkiem
iBasso DX320X z pudełkiem
iBasso DX320X - z pudełkiem
iBasso DX320X - z pudełkiem
iBasso DX320X - edycja limitowana 150 z 500 sztuk
iBasso DX320X - edycja limitowana 150 z 500 sztuk
iBasso DX320X - edycja limitowana na 10 rocznicę
iBasso DX320X - edycja limitowana na 10 rocznicę
iBasso DX320X - metalowa tabliczka z numerem egzemplarza
iBasso DX320X - metalowa tabliczka z numerem egzemplarza
iBasso DX320X - certyfikat ilości 150 z 500 sztuk
iBasso DX320X - certyfikat ilości 150 z 500 sztuk
iBasso DX320X - akcesoria
iBasso DX320X - akcesoria
iBasso DX320X - kabelki USB, SPDIF i AMP
iBasso DX320X - kabelki USB, SPDIF i AMP
iBasso DX320X + AMP14 - pudełka
iBasso DX320X + AMP14 - pudełka
iBasso DX320X + AMP14 - kartony
iBasso DX320X + AMP14 - kartony
iBasso DX320X - z kartą AMP14
iBasso DX320X - z kartą AMP14
iBasso DX320X + AMP14 - dwa wyjścia 4,4mm
iBasso DX320X + AMP14 - dwa wyjścia 4,4mm
iBasso DX320X - dodatkowe fronty dla AMP13 i AMP14
iBasso DX320X - dodatkowe fronty dla AMP13 i AMP14
iBasso DX320X - fronty do innych AMP
iBasso DX320X - fronty do innych AMP
iBasso AMP14 - w mini kuferku
iBasso AMP14 - w mini kuferku
iBasso AMP14
iBasso AMP14
iBasso AMP14 - na zewnątrz
iBasso AMP14 - na zewnątrz
iBasso AMP14 - 2
iBasso AMP14 - 2
iBasso AMP14 - 3
iBasso AMP14 - 3
iBasso AMP14 - z góry
iBasso AMP14 - z góry
iBasso AMP14 - od spodu
iBasso AMP14 - od spodu
iBasso - AMP11 mk2s vs AMP14
iBasso - AMP11 mk2s vs AMP14
iBasso AMP11 mk2 vs AMP14
iBasso AMP11 mk2 vs AMP14
iBasso AMP14 - 4
iBasso AMP14 - 4
iBasso AMP14 - zbliżenie na triodę
iBasso AMP14 - zbliżenie na triodę
iBasso DX320X -  5
iBasso DX320X - 5
iBasso DX320X - 1
iBasso DX320X - 1
iBasso DX320X - 2
iBasso DX320X - 2
iBasso DX320X - 3
iBasso DX320X - 3
iBasso DX320X - 4
iBasso DX320X - 4
iBasso DX320X - 6
iBasso DX320X - 6
iBasso DX320X - 8
iBasso DX320X - 8
iBasso DX320X - 9
iBasso DX320X - 9
iBasso DX320X - 10
iBasso DX320X - 10
iBasso DX320X - 11
iBasso DX320X - 11
iBasso DX320X - dioda
iBasso DX320X - dioda
iBasso DX320X - ekran startowy
iBasso DX320X - ekran startowy
iBasso DX320X - zaokłąglone narożniki i ekran
iBasso DX320X - zaokłąglone narożniki i ekran
iBasso DX320X - ekran 2
iBasso DX320X - ekran 2
iBasso DX320X - ekran 3
iBasso DX320X - ekran 3
iBasso DX320X - ekran 4
iBasso DX320X - ekran 4
iBasso DX320X - ekran 5
iBasso DX320X - ekran 5
iBasso DX320X - ekran 6,5 cala
iBasso DX320X - ekran 6,5 cala
iBasso DX320X - ekran 6
iBasso DX320X - ekran 6
iBasso DX320X - ekran 7
iBasso DX320X - ekran 7
iBasso DX320X - ekran 8
iBasso DX320X - ekran 8
iBasso DX320X - wybór filtra cyfrowego
iBasso DX320X - wybór filtra cyfrowego
Previous Next Play Pause




 

Written by : strona